maanantai 23. lokakuuta 2017

kv-vinkkaus numero 4

Uuden opetussuunnitelman mukaisesti kouluissa on lukuvuoden aikana vähintään viikon kestävä oppimiskokonaisuuksien/ ilmiöpohjaisen lähestymisen viikko. Heti alkuun voisi kirjoittaa ettei kansainvälisyyttä kannata väkisin sisällyttää näihin viikkoihin vaan antaa sen löytyä jakson sisältä itsestään eri yhteyksistä. Ilmiön käsittely synnyttää usein kaksi tarkastelutapaa nyt ja ennen ja meillä ja muualla.

KaKsi vuotta sitten koulumme 5 luokat halusivat kevätlukaudella käsitellä kevättä ilmiönä. Viikon aikana syntyi monia eri lähestymistapoja ilmiölle ja niistä syntyi vertailevia tapoja lähestyä asiaa ,meillä ja muualla.


Ilmiöstä nousi esimerkiksi tälläisiä kansainvälisyys näkökulmia.

1 Sää Suomessa- sää muualla Euroopassa ja maailmassa

2 Kevätmuoti meillä- kevätmuoti muualla ja sään vaikutukset muotiin

3 Kevään juhlapyhät meillä- juhlapyhät muualla. Vapun historia ja juhlatavat Suomessa-juhlatavat muualla

4 Koululaisten välipalat. Smoothiet ja niiden ainekset- riippuvaisuus tuontituotteista Suomessa.

5 Kouluvuoden pituus muualla ja erot keväiseen Eurooppaan ja koululaisten vapaisiin.

6 Kevät ja maapallon aikavyöhykkeet ja vuodenaikojen eroavaisuus maailmassa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti